Jesień to najbardziej kolorowa z pór roku. Kochamy piękne drzewa, koce i ciepłe napoje. Jednak co robić z dzieckiem gdy pogoda za oknem nie rozpieszcza? W tym poście zebrałam kilka pomysłów, które mam nadzieję staną się dla Ciebie inspiracją. Bedzie trochę ćwiczenia małej motoryki, sensoplastyki oraz ćwiczenie oddechowe.😉
Poniżej znajdziesz kilka szablonów, które możesz wykorzystać w
dowolnej technice plastycznej i zmodyfikować na własne potrzeby.
1. Makaronowe zwierzątka
2. Zakręcona wiewiórka
3. Tęczowy jeżyk
4. Poszukajmy jeżyka
5. Co się kryje w liściach?
6. Liściowe ufoludki
7. Jesienny karp
8. Zbieramy jabłuszka
9. Pokolorujmy drzewa
10. Wystrzałowa praca
11.Drzewko bez nazwy
12. Kap, kap
13. Plastelinowa parasolka
14. Kłujący jeżyk, czyżby?
15. Zwariowana wiewiórka
1. Makaronowe zwierzątka
Potrzebujemy:
➥szablon
➥makaron
➥plastelinę/klej
2. Zakręcona wiewiórka
Potrzebujemy:
➥szablon
➥druciki kreatywne
➥plastelinę/klej
3. Tęczowy jeżyk
Potrzebujemy:
➥szablon
➥pomponiki
➥klej
4. Poszukajmy jeżyka
Potrzebujemy:
➥wycięty szablon
➥białą kartę
➥pomponiki
➥spinacze
➥farby
5. Co się kryje w liściach?
Potrzebujemy:
➥szablon
➥liście
➥klej
➥oko samoprzylepne
6. Liściowe ufoludki
Potrzebujemy:
➥kolorowa kartka
➥liście
➥klej
➥oczy samoprzylepne
7. Jesienny karp
Potrzebujemy:
➥kolorowa kartka
➥liście
➥klej
➥oko samoprzylepne
8. Zbieramy jabłuszka
Potrzebujemy:
➥szablon
➥liście
➥klej
➥dziurkacz dekoracyjny
9. Pokolorujmy drzewa
Potrzebujemy:
➥szablon
➥farby
➥pomponiki
➥spinacze
➥lub stemple
10. Wystrzałowa praca
Potrzebujemy:
➥szablon
➥folia bąbelkowa
➥farby
11.Drzewko bez nazwy
Potrzebujemy:
➥szablon
➥farby
➥rolka po papierze toaletowym (wcześniej ponacinana)
12. Kap, kap
➥pomponiki
13. Plastelinowa parasolka
14. Kłujący jeżyk, czyżby?
15. Zwariowana wiewiórka
Potrzebujemy:
➥szablon
➥farby (mocno rozwodnione)
➥rurka
➥szablon
➥farby (mocno rozwodnione)
➥rurka
Proszę wybaczyć, ale „tworząc bazę inspiracji kreatywnego podejścia do edukacji” warto byłoby zadbać o wspieranie kreatywności dzieci. Nie wspominam o ekologii i zużyciu takiej ilości tonera do drukowania sylwet, które niczego w uczniach nie rozwijają. Utrwalają one jedynie schemat, który, jak najbardziej jest potrzebny rozwojowo, ale ma to być schemat wypracowany prze dziecko a nie przez grafika, nauczyciela itd
OdpowiedzUsuńDziękuję za Pani opinię. Akurat w tych pracach postawiłam bardziej na elementy sensoplastyki, ćwiczenie oddechowe oraz wspieranie małej motoryki. Z kolei prace szósta i siódma kładą nacisk na rozwijanie kreatywności. Prace są zbiorem pomysłów z pracy w grupie dzieci z MPD, wymagającej użycia gotowych sylwet. Dodatkowo post został opublikowany rok temu, od tamtego czasu zmieniło się moje podejście do ekologii, a przede wszystkim edukacji. Pozdrawiam serdecznie.
Usuń